Sunday, August 19, 2007


















Déjà vu


En ferge blir sprengt i lufta i New Orleans, og en politimann (Denzel Washington) jobber med å få oppklart saken, samtidig som han blir følelsesmessig knyttet til en av de avdøde. Til å hjelpe seg har han høyere teknologi, teknologi som gir filmen tittelen "Deja vu".

"Deja vu" er en film med veldig interessant story, og den er ganske original. Man begynner å skjønne ting etter hvert, og har det gøy med å legge merke til ting som gjør at man føler seg smart for å ha lagt merke til. Det er en av de filmene du kan se en gang til for å ha det gøy med å notere deg frampek som blir lagt ut tidlig i filmen.

Jeg vurderte en gang å gi denne filmen en Va bra, men jeg liker ofte personlighet i en film, og i "Deja vu" blir man ikke så godt kjent med karakterene som man kanskje skulle ønske, og det hindrer filmen i å få dybde. Det er for all del en meget interessant film, og den var en positiv overraskelse, men jeg klarer bare ikke å få meg til å gi "Deja vu" noe bedre enn en Tommel opp.

1 comment:

Jon Kristian said...

Du var flink som forstod hele filmen da! Jeg måtte se den igjen for jeg ble så forstyrret av den flua stadig gikk på skjermen! Også må du se "The Manchurian candidate", det er også en sånn spennende tenkethriller, den er også med Denzel Washington som "etterforsker"!

 
eXTReMe Tracker