Sunday, September 9, 2007


















Finding Neverland


Dette er vel en av de filmene nesten alle har sett, får ihvertfall følelsen av det noen ganger, og nå har jeg jammen sett den jeg òg.

Finding Neverland handler om vedkommende som skrev stykket om Peter Pan, J.M. Barrie (Johnny Depp). Han er en middels suksessrik person, og leter etter et stykke som virkelig kan fengsle mennesker som måtte overvære det. Barrie er en meget barnslig person, og liker å komme i kontakt med fantasidelen av seg selv. En dag treffer han på en enke og hennes fire sønner, og tilbringer mye tid sammen med de, og hans fantasi utvikler seg ytterligere i takt med deres - and so the story goes.

Jeg syns dette var en meget bra film, for ikke å si skjønn og sjarmerende. Johnny Depp spiller bra, hvilket de andre skuespillerne også gjør, noe som gjør dette til en meget fornøyelig opplevelse.

Noen ganger skulle man ønske man hadde, om ikke neglesprett og selbuvotter, så ihvertfall 10.000 tommeltotter, for til tross for at dette var en bra film, velger jeg å gi den en Tommel opp - ikke noe i veien for at en god film kan få den karakteren, samtidig som den karakteren kan ha sammenheng med at vi tøyset og spøket mye tidlig i filmen. Hvem vet, kanskje jeg ser den en gang til og ved den anledning liker den enda bedre.

No comments:

 
eXTReMe Tracker